Förlossningen.

Allt gick så bra, så kommer inte va någon lång förlossningsberättelse. Tar lite hjälp av min förlossnings journal med =)

 

Vaknade klockan 05.00 av lite mensvärk, men trodde verkligen inte det var på G . För har ju haft lite mensvärk då och då . . Somnade om igen, sen vaknade jag vid 8 tiden typ igen, och då kändes det lixom som jag hade jätte mycket flytningar, men det var blod ! Blev rädd då . Men ringde till förlossningen, dom sa att det inte var någon fara. .  Men sen började det göra lite mer ont , men trodde ändå inte att det var på G. Var mest orolig för blödningen, så ringde in igen runt 11 tiden, och frågade om jag bara kunde komma in på kontroll, så jag kunde veta att allt var OK . O sen åka hem igen . . Och det var okej. Så Andreas tog en dusch och jag tog på mig o borstade tänderna o så, och ringde mamma så hon kom. Så åkte vi in. Värkarna kom då typ helt plötsligt och började göra ont, eller dom kom innan vi åkt, satt o chattade med en kompis på facebook och frågade hur det skulle kännas o så, å då där kom det till o göra ont.Vet ej exakt vad klockan var . .

Kl. 12.17 kom vi till BB iallafall. Tog Ctg, och då hade jag värkar som kom mindre än 4 minuters mellanrum. Men kunde andas mig igenom dom i början. Men dom blev värre och värre rätt fort. Hon undersökte mig, då var jag öppen 4 cm och cervix helt utplånad.

 

Kl 12.45 Börjar jag med lustgas 60/40 .

Sen kom dom o lyssnade på bebis hjärta lite då och då. Och sen undersöker dom mig igen vid två tiden, var då öppen 7 cm.  Dom ökar även lustgasen då till 70/30 .

 

15.34 tar dom fostervattnet på mig för dom hade svårt å hitta bebis hjärtljud så dom skulle sätta en skalpelekrod på bebis huvud.  . .

15.40 Börjar jag få krystvärkar, och strax där efter var jag öppen 10 cm :)

Kl 16.29 var min prins ute . . 3970 gram och 51 cm lång.


Det gjorde faktiskt inte så ont som jag trott, sprack inget heller . Nu är det 10 dagarsen, och jag märker inte att jag fött barn om det inte vore för avslaget. Men det är inte så mycket heller.

 

Ni får fråga om det är något speciellt ni vill veta. . :)

 

 


Kommentarer
Postat av: CarroGunninge

Vad skönt att det gick fort och inga komplikationer :)

Grattis igen!

2011-02-17 @ 18:11:35
URL: http://carrogunninge.devote.se
Postat av: Sandra - Ung & Gravid - v 36

Sv: Aha okej, tack:)

2011-02-17 @ 20:39:47
URL: http://saandralovekeviin.blogg.se/
Postat av: Therese

Hejsan!

Vet inte om du vet vem jag är. Vi har träffats en gång på torsdagsgruppen. Tycker det är jättekul att jag hittade din blogg. Ville bara säga grattis till eran pojke. Såg er i tidningen. Som jag läst så förstår jag att allt gått bra. Hoppas ni mår bra! =)

2011-02-19 @ 20:10:47
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Våra förlossningar var lite lika, hih :)

Jag tyckte det gjorde ont, men kan vara för att jag inte hade någon bedövning, fast sen vet man juh aldrig om bedövningen skulle hjälp om jag hade fått någon ;) Haha.



Jag tar din lista, "Isacs Lista", om det är okey :) ?

2011-02-20 @ 11:58:03
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Grattis till den lille pojken :) Har inte hunnit kommentera innan eftersom mitt internet lever ett eget liv...

2011-02-20 @ 12:24:42
URL: http://medeatwine.blogg.se/
Postat av: Madde

Gud så fin din lilla pojke är och grattis!

Väntar själv min första pojke i början av Juli och det gör det så mycket mer spännande att läsa om andras förlossnings berättelser och om din nya lilla pojke!



Grattis än en gång!

2011-02-22 @ 13:46:10
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag hoppas jag får lite av din tur på förlossningen :) Vilken go liten familj ni är! aknar er redan!

2011-07-12 @ 10:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0