Söndag

Idag är vår pojk 3 veckor!! Tiden går så sjukt fort.. O han blir bara större o större. . .

Hur har ni andra gjort med typ o åka till folk och gå i affärer o så??

Jag har inte hälsat på någon ännu, och inte tagit in han i affärer. Är livrädd för att han ska bli sjuk. Alla som kommer hit måste tvätta händerna direkt när dom kommer osv . . Vet inte hur länge jag ska ha det såhär, men iaf till han är 2 månader, sen ska jag börja på torsdagsgruppen är det tänkt.. Men tror jag kommer vänta yttligare innan jag börjar på öppna förskolan, och ska försöka dröja så länge som möjligt innan jag tar med han in i butiker.. Men vill gå å handla kläder o så , men får shoppa via nätet så länge :) .

Min lillebror hade ju RS viruset när han va bebis, och det vill jag ju inte att Isac ska få, för de va verkligen hemskt. Så därför är jag nog extra nojjig kanske??

Hur har ni andra gjort??


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tror man känner på sig när man är redo! =)

Gick på torsdagsgruppen när han var 8 veckor. sen var han nog runt 10-12 veckor när vi började ta med han till affären och till ÖF. Onödigt att utsätta dom för massa bakterier i onödan. Samtidigt så måste man komma in i vardagen. Så som sagt, du kommer känna när det är dags! =)

2011-02-27 @ 13:31:33
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

My va bara några veckor när ja gick i affärer med henne. Hon låg ju nerbäddad ivagnen o ingen fick hänga över. Sen va hon 2 månader när vi börja på öf.

Postat av: Emy

Oj, det kommer jag knappt ihåg.. Minns bara att svininfluensan härjade vilt då så BVC skrämde upp oss och vile inte att vi skulle ta ut dem på ett bra tag. Så vi lydde snällt :) Men jag tror att det är bra att vänta tills de bli större och att deras immunförsvar är starkare. Som du säger så är det inte roligt om han skulle få något nu när han är så liten. Du känner bäst själv! :)

2011-02-27 @ 20:48:21
URL: http://minskatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0