Besök

idag är min lillebror här o ska sova över :) Han ville spela tvspel o glo på film hela kvällen med Andreas. Så dom har tagit upp tv rummet . . Så jag får sitta i köket här med datorn, o jag har hunnit fixa massa. . Tror jag hinner o städa toan med ! Jaa, de e väl som det ska va? Killarna roar sig medans jag sliter o stå i ;) haha. Nedå, älskling har dammsugit idag, och diskade innan. .

 

Läser väldigt mycket om hur folk ska dela upp sysslor o att det är ett problem hos många par. Jag måste då säga de, att här har vi de bra fördelat. Vi har inte ens bestämt hur det ska va , utan bara blivit så. . Älsklingen är den som lagar mat mest, han tycker det är roligare än mig. Tvätten den sorterar jag, men andreas brukar få springa ner o hämta de sen, för ja jämt blir så trött, då vi tvättar på kvällen . . disken turas vi om med. Jag dammar, o han dammsuger oftast o jag torkar golven . . Jag sköter blommor o sådant med. . Jaa, de e riktigt skönt att inte ha en lat man. Då vet ja inte hur jag hade orkat :P . Med bebisen där, kommer vi säkert hitta en rutin som passar oss utmärkt, rätt så fort :)

 

Hur har ni det hemma ??


Kommentarer
Postat av: Miia mamma till My

Under graviditeten dammsög o diskade jag utan problem, men när ja sluta amma kom ledvärken tillbaka. så i dag ser det ut ungefär såhär.

Jag: tvätt,plocka iordning,torka golven

F: dammsuger, diskar och tar toan o kattlådan.

dammar gör vi båda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0