.

Asså, vet inte om folk förskönar allting . . Alla verkar ha det så lätt . . Isac är det bästa som hänt mig . . Men det är inte lätt alla gånger. . Man blir helt slut i huvud o kropp. Har haft konstant huvudvärk sen han kom, och ont i ryggen. . När man läser och hör alla andra och ser alla andra, så ser dom så fräscha o pigga ut. Jag känner mig såå ofräsch och nästan konstant trött. Jag får ändå sova rätt mycket, han sover oftast mellan halv ett och halv fem- fem på nätterna, då får jag sova. Sen vill han ha mat, o sen brukar han somna igen i tre timmar . Dock inte idag. Men oftast . Så jag får mycket sömn. Men är ändå trött. Och huvudvärk.

Han är lugn på dagarna, oftast. Men sen frammåt 5 tiden börjar han bli gnällig o sen blir det värre o värre. Sen mellan typ 22 och 24-24.30 så skriker han nästan konstant, inte riktigt, men känns så. Då blir man helt slut . .

Men jag är glad att han sover på natten.

 

Men som sagt, är det bara jag som känner så??? Eller ljuger alla andra , om att deras liv är så perfekt. Läser på facebook tillexempel, där hinner många nyblivna mammor, och även när dom är äldre , att dom hunnit göra MASSA på en dag, typ, bakat, putsat fönster, och även målat om ett rum, PÅ EN DAG . . Det är en lögn att ens hinna baka här . .

Så här ser det förjävligt ut, känns det som. . För jag har verkligen inte tid att städa hela tiden som innan . . När isac vilar, så vill jag ändå ägna lite tid åt att slappa själv. o inte köra igång med allt som egentligen bör göras . . Och när han är vaken, går det inte. För han måste hela tiden bäras omkring på, av mig. Bara mamma duger.

Sen iofs så vet jag många, som hinner med massa, som har sina barn i babysittern hela dagarna. Eller i en gåstol. Visst alla gör som dom vill. . Men sen när Isac kan sitta i sådana, så ska jag inte använda dom hela tiden. . För att jag ska kunna baka, måla å allt dedär. Jag är lite imot sådana saker, i stora mänger då asså. . Jag själv tillexempel fick aldrig sitta i sådant när jag va liten, bara när mamma skulle duscha typ , då satte hon mig i den. Annars hade hon mig mycket på filt på golvet, och då lär man sig använda sina muskler ju, så jag började krypa tidigt, och även gå tidigt. Det tror jag har med o göra att jag inte satt i bebysittern o i gåstol så mycket.

Visst blir mer "jobbigt" för oss föräldrar kanske, för att barnet klättrar omkring överallt och man måste hela tiden ha koll. Och därmed inte hinna med bakning lika mycket . . Aaa jag tror ni fattar poängen.

 

Hmm, inte för jag vet hur babysittern har med att jag känner mig trött ?

 

Aja, blev ett väldigt konstigt inlägg :P haha. Men skriv gärna vad ni tycker om babysitter och gåstol, Och även hur ni hade det när era barn var bebisar.

 

Kram !

 


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag orkade inget förr. Bara gå på promenader. Gick typ 4 timmar varje dag bara för att det var skönt. :)



Men när Wille började leka själv o kunna sitta i en matstol, så kunde man göra mer. Då var han nöjd med o titta på o så. Nu kan han till o med hjälpa till ibland. :)



När man kommit in i de mer, så tror jag det är lättare. Men oroar sig inte lika mkt och man gr på vana, så huvudet blir inte lika trött. + att W somnar ju 19.00, sen vaknar han 07.30, så vi får mest sova hela nätter o man blir ju utvilad då. :)

2011-03-03 @ 12:01:23
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Therese

Hallå där tjejen. Du blev precis mamma. Det tar ett tag innan man blir varm i kläderna. Jag var som du. Är fortfarande det.



Jag är mammaledig. Det innebär att jag är hemma med min son. Mitt jobb är att ta hand om honom. Allt det där andra gör jag när Bennie är hemma. Man måste kunna stanna upp och njuta.



Jag hatar gåstolar. Skulle aldrig använde det till mina barn. Men det är min åsikt. =)

Vilken tur att vi ska träffas snart. Just allt det där har jag massa att prata om! :D

2011-03-03 @ 13:53:20
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

Det har gått ett år nu och jag är också trött o slö vissa dagar trots att my lägger sig vid 19 o sover till ca 8. Alla dagar är olika liksom och du har precis blivit mamma. det tar ett tag att komma in i det.Jag städar inte mkt i veckorna, då tar ja hand om my o träffar folk, städ tar vi när F är hemma. My kunde inte heller ligga sj ibörjan, skulle va i knät. sen när hon börja använda babysittern och kunde sitta i matstolen o på golvet gick det lite bättre, då kunde man plocka o göra andra saker.När han börjar upptäcka saker sen och så så blir det nog lättare för dig när han kan underhålla sig sj. Jag är också emot gåstol, då det kan bidra till hjulbenthet o att dom börjar gå senare. så har inte haft nån till My. Det blir lite anorlunda sen när ni kommer in i mer rutiner o träffar mer folk, tex gå till öf. Och ja, det är många som förskönar livet, inte vågar säga att det går fel ibland,att man är trött o sliten. Rädda för att folk ska säga att dom är dåliga föräldrar. livet är inte en dans på rosor,så är det. :) Njut nu i början, tiden går så fort, städ o sånt hinns med :)

Postat av: Emy

Håller med Therese om att du precis blivit mamma. Sen tycker jag du gör helt rätt! Man ska vila när barnet vilar. Allt det andra kan man göra sen! Passa på att njuta av hans närvaro för man får bara en gång på sig, sen är det försent ;)



Angående babysitter så tyckte Aron inte så mkt att ligga i den så det blev inte många turer.

Gåstol köpte vi en och den var populär. Det här med att barn lätt blir hjulbenta och de går sent beror på hur mkt man använder den. Använder man den jämt, så kan jag tro på det. Men är man förståndig och inte låter dem i sitta i dem för länge så tror jag inte det är någon fara! Aron började gå precis innan 1 så det var normalt. Så det får var och en avgöra hur man vill göra ;)

2011-03-03 @ 19:39:07
URL: http://minskatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0