nästa förlossning

haha, sitter redan o tänker på nästa förlossning. Men är nog för jag är lite besviken på denna. Visst, den gick snabbt o bra o sådant. Men de va ju inte som jag tänkt mej. Jag ska va glad att det gick så bra. Jag vet. Men ändå.

Jag ville gå runt där med värkar länge , o ha mer ont . . Asså, vet att jag låter sjuk. Skulle säkert inte sitta o skriva detta om det hade varit så. Men jag hade verkligen planerat att det skulle va så mkt värre. .  Ångra att jag använde lustgasen nu, för jag inte va klar i huvudet hela tiden och kände allt . .

Nästa gång, om det skulle bli en lika lätt förlossning, ska jag inte använda lustgasen, för vill va mer klar i huvudet, och känna all smärta . .

Jag måste säga det. Det är verkligen en upplevelse att föda. Nu kommer det dröja några år innan vi ska ha ett till barn, men jag längtar redan som tjyven till nästa förlossning . . Det är så jäkla coolt när krystarbetet sätts igång.

Det jag tyckte gjorde ondast under förlossningen, var värkarna, när dom kändes i ryggen. Jag hade trott att det skulle göra ondast när ungen kom ut eller så.

 

Vad tyckte ni gjorde ondast? Hur var era förlossningar?

 

Ni kan läsa mer om min här.


Kommentarer
Postat av: Emy

Jag förstår precis din tanke! Jag hade en väldigt lätt förlossning med, bara att min höll i längre än vad din gjorde, tror jag för det varade väl inte länge från det att det började tills det tog slut va? Min höll på i 2 dygn men det gick väldigt snabbt mot slutet. Jag är glad över att jag inte tog epidural, utan nöjde mig med lustgasen. Man beundras över hur mkt man klarar av! Man blir starkare av en förlossning som person och kvinna. Jag började längta efter nästa förlossning redan 1 vecka efter jag fött Aron. Så det är nog en naturlig tanke. Och det är väl tur att man "glömmer" bort hur ont det verkligen gör, annars hade man nog inte skaffat fler barn ;P Jag trodde också att krystvärkarna skulle göra mer ont, men det var den som var bäst! Det innan var hemskt ibland. Man ville bara packa ihop sina saker och åka hem och strunta i allt just för att det gjorde så ont. Så du är inte ensam med att vilja göra om det :)

2011-02-25 @ 15:54:40
URL: http://minskatt.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

jag längtar till nästa ja med :) Jag minns inte smärtan nu efter.

Det ondaste va nog krystvärkarna o när huvet skulle ut. Värkarna innan vi kom in till bb va bara sådär irriterande, jag satt o skratta o oooade mig o försökte äta mat hos mamma.

Postat av: Therese

Förstår precis hur du känner. Jag längtar efter våran nästa förlossning också. Vill veta hur det känns när det sätter igång på riktigt. Av sig själv. Jag blev igångsatt eftersom Jonathan inte ville komma ut, så det känns som man inte fick gå igenom en vanlig förlossning... =)

2011-02-25 @ 17:17:37
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

min förlossning var förjävlig :p hade krystvärkar i 2½ timme så det var helt klart värst.. när hon väl börja komma ut så vart det typ 1 cm i taget så det tog en evighet.. kan ju säga att det var inte så kul att hålla på att byta ställningar heller när man kände att nåt stack ut där nere xD fick gå helt bredbent :P

Och man läser ju bara om andra som har krystningsvärkar i typ 20min och kryster 1-5 gånger sen är bebisen ute. Det är ju så man vill ha det!

2011-02-25 @ 23:36:02
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0